Mapa wojskowa (szczególnie woj. lubuskie i dolnośląskie)?
Mapa wojskowa (szczególnie woj. lubuskie i dolnośląskie)?
Witam
Takie nietypowe pytanie, nie wiem czy mogę tutaj.
Czy ktoś z was posiada takową mapę? Chodzi mi o mapę wojskową, gdyż są one najbardziej dokładne co do dróg. Planuję zorganizować niewielki rajd kilkudniowy i poszukuję jak najdokładniejszych map do tego.
Napiszcie, jeśli jesteście w stanie mi pomóc
chyba coś mogę mieć, ale konkretnie miejscowości, rejony, nie pamiętam skali tych, które koledzy zabierają na rajdy, ale na pewno całego regionu nie mamy, są okolice ZG i Krosna Odrzańskiego.
Rajd będzie od mojej miejscowości (Iłowa woj.lubuskie, a konkretniej stajnia jest pod Ruszowem woj.dolnośląskie) do wsi mojej babci Raszowa Duża (10km od Lubin woj.dolnośląskie). Tak więc chodzi o rejon mniej więcej w linii prostej między tymi miejscowościami, ale przyjmę również wszelkie inne rejony - każda mapa kiedyś się przyda
Dawne mapy wojskowe tzw. 50 -tki są dostępne w Powiatowych Urzędach Geodezji .
Kiedyś były tajne , dziś już nie są i można je kupić w wymienionych urzędach .
Są to mapy b. dokładne z wszystkimi leśnymi i polnymi drogami , bardzo dobre do wyznaczenia np. trasy rajdu.
Mam taką mapę mojej okolicy , na której widać nasz dom i stajnię
Bardzo dziękuję za informacje, na pewno zajadę i popytam
Gaga trzeba jeszcze mieć GPS i mapy Nokii xD Ja tam wolę stare, sprawdzone mapy. A co, jak mi w środku lasu zepsuje się sprzęt albo rozładują baterie czy akumulatory? xD Wątpię, by mapa była w stanie się zepsuć w taki sposób (no, chyba że namoknie) xD
Jeśli już GPS to polecam raczej jakiś outdorowy odbiornik Garmina.
Będzie miał zdecydowanie dłuższy czas pracy na bateriach i przy tym jest zdecydowanie odporniejszy na działanie czynników zewnętrznych.
Z sieci można ściągnąć legalnie darmowe i naprawdę bardzo dokładne mapy topograficzne.
to znalazłem w ZG - powinno wystarczyć, prawda?:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zielonej Górze
Dyrektor: Bożena Szymańska
Teren działania gospodarstwa to obszar powiatu zielonogórskiego z następującym podziałem:
gminy: Zielona Góra, Zabór, Świdnica oraz miasta i gminy Czerwieńsk, Nowogród Bobrzański obsługuje PODGiK w Zielonej Górze, przy ul. Podgórnej 5, pokoje nr 13, 14 tel. 452 75 48, 452 75 47, (tel./fax) 452 75 89, pokój nr 13A tel. 4527588, gminy Bojadła, Trzebiechów oraz miasta i gminy Babimost, Kargowa, Sulechów obsługuje PODGiK, delegatura w Sulechowie Plac Ratuszowy 8, pokoje nr 1-4 tel. 385 44 15.
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej udostępnia materiały z zasobu, w szczególności dotyczące ewidencji gruntów i budynków, sieci uzbrojenia terenu, poziomych i pionowych osnów geodezyjnych, a także map, organom administracji publicznej, zainteresowanym jednostkom, osobom fizycznym, wykonawcom prac geodezyjnych i kartograficznych, rzeczoznawcom majątkowym.
Tak, dzięki
Jeszcze tylko muszę to samo znaleźć dla woj.dolnośląskiego xD No i przy terminie rajdu podzwonić do nadleśnictwa, by mnie nie złapali na "nielegalnej jeździe po lesie poza szlakami konnymi" xDD
Jeżeli trasa rajdu wypadnie po leśnych drogach publicznych to nie musisz informować nadleśnictwa.
Wiem, ale nie dam głowy urwać, że tak będzie Wybrać trzeba najkrótszą drogę, a z doświadczenia i przeżyciami z leśniczymi w swojej okolicy wiem, że nie są to ludzie wyrozumiali i trzeba ich zapytać o pozwolenie, nawet jeśli jedno kopyto konia stanie tam, gdzie stanąć nie powinno w lesie :?
Bo takie konie straszliwie wydeptują ściółkę i niszczą drogi , a ponadto robią mnóstwo kupy i amoniak niszczy rośliny ( argumentacja naszego poprzedniego leśniczego - całe szczęście, ze nowy jest koniom bardziej przychylny0.
To my mamy więcej szczęścia. Mijamy za każdym razem leśniczówkę, a leśniczy z daleka krzyczy :"miłej przejażdżki!", nawet wjeżdżamy do jego sadu i objadamy się jego jabłkami :>
Do rajdu najlepsze są mapy topograficzne w skali 1:50 000. Na tych mapach są naniesione numery działek leśnych co znacznie ułatwia prowadzenie w lesie. Mapy możesz kupić tutaj. Wcześniej kup mapę 1:100 000 i wyznacz trasę główną. Przy tej odległości wystarczy jednak mapa 1:50 000.
I nigdy, ale to nigdy nie pytaj o drogę miejscowych.