Hipologia

Pełna wersja: Wychowanie młodego konia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Dzień dobry mam na imie Ela i jestem nowa na forum.Chciałabym prosic o radę w wychowaniu mojej klaczki Smile .Odkupiłam klaczkę 1,5 roczną zimnokrwistą od znajomego który chciał się jej pozbyć bo nie miał miejsca w stajni i prawdopodobnie poszła by na żeź.Użekła mnie swą łagodnością gdy jeździłam do miejsca w którym stała.Żal mi jej bardzo było ponieważ znajomy odkupił ją od kogoś kto ją okrutnie traktował ,była bita, głodzona,zawszona zaniedbana i wykożystywana do różnych prac ciężkich jak ciągnięcie wozu z gnojem,obrabianie ziemniaków itp.Ponieważ na wisnę miałam kupić konia ale jóż doświadczonego bo sama nie mam żadnego doświadczenia z końmi to postanowiłam ja wziąść ,aby nie trafiła znowusz do piekła.Mam ją od miesiaca i wszystkiego muszę sie nauczyć od podstaw.Klaczka przez dwa tygodnie była bardzo spokojna chodziłyśmy na spacery i wszystko było w porządku ,ale od momętu kiedy zwiększyłam jej rację owsa na 2kg.to stała sie bardzo impulsywna,jak idziemy na spacer to wyrywa sie i zaczyna szaleć wierzga kopie i trudno ją utrzymać Sad .Chodzę z nią na wędzidle z lążą więc kiedy zaczyna szaleć poprostu ją ganiam na ląży dokąd się nie uspokoi nie wiem czy dobrze robię bo nie wiem tak naprawdę jak postępować.Ponieważ zna wędzidło i chodzenie w wozie zastanawiam sie czy można ją zapinać do lekkiej bryczki żeby nie zapomniała tego co jóż umie.Czytam dużo na temat koni ale praktyka to coś zupełnie innego bardzo nie chciałabym popełnić błędu i bendę wdzięczna za każdą dobrą radę.Pozdrawiam Ela
Przede wszystkim zabrać owies ! Siano takiemu koniowi w zupełności wystarczy! Powszechnie panuje zakodowane skojarzenie Koń = owies Sad , zamiast Koń = siano Smile "Ganianie" jej na lonży ( nie ląży) to nie jest najlepsze rozwiązanie , bo "ganianie" nie buduje właściwej relacji z koniem Sad